PEPA's WEB SITE [or your toilet paper]
(nehodící se škrtněte)
NEW IHIK DRD ODKAZY
Zbraně na dálku
Zbraně pro boj tváří v tvář
Střelné a vrhací zbraně

Nejsem "tautolog" jako Lumpy a proto netvrdím, že zde najdete všechny existující i neexistující střelné nebo vrhací zbraně. Například z padesáti druhů luků jsem vybral ty nejznámější a nejpoužívanější. Nečekejte tedy žádný kladkový luk na sto způsobů. Tak je to asi v celé tabulce. Jsou zde zahrnuty i některé zbraně nepřímé střelby. Hodnoty všech zbraní jsou otestovány a tyto optimální hodnoty bych nedoporučoval při vašem hraní měnit. Pokud si tedy všimnete mírných odchylek (od DrD 1.6), byly provedeny v zájmu lepší hratelnosti.

(zdroj: pravidla DrD verze 1.6, Asterion)


Luky Kuše Ostatní Vrhací Nepřímá střelba

ZbraňCenaVáhaSZ/útoč.DostřelObvyklostOstatní
LUKY***** 
Krátký430310/20/302
Lovecký632410/25/404
Dlouhý16405/+115/30/502Není pro A, elfí rodová zbraň (+1)
Kladkový100+507/+220/40/60XNení pro A
KUŠE*****
Lehká32804/+115/27/402Hobbití rodová zbraň (+1)
Těžká441206/+219/35/553Není pro A, 1 útok/2 kola
Dvojitá100+100415/25/4062 útoky/kolo, nabíjení 1 kolo
Arbalet35456/-26/14/246
OSTATNÍ*****
Prak1 st84/-19/16/251Skřítčí rodová zbraň (+1)
Balista15010006/x1070/120/1503600 životů
Palintonon18010007/x1020/60/1004500 životů
Gastrafales (A)1252003/x438/70/1106100 životů
Foukačka1 md (-)6054/10/151
Prst-20/-32/4/80Au...
VRHACÍ-lehké*****UP...
Dýka1525/9/122I nůž
Hvězdice6 st31/+13/7/113
Erinská hvězdice (A) *)261/+54/9/156
Kámen-cca 70/+17/11/151
Flakónek-50/+15/9/13-
Láhev (olej, voda,...)-150/+14/7/10-
Pochodeň1 md100/+14/7/10-
Šavle--00,5/1/20Bolí po tom hodně břicho ... :)
VRHACÍ-střední*****
Sekera1 st603/+14/8/123
Kopí11205/+15/10/152
Oštěp4 st455/+16/14/231
Vidle15043/5/71
NEPŘÍMÁ STŘELBA-****Rozptyl + poznámka
Ohnivá hlína-1024/4/2/1/120/40/60+5xSil-4/1-O
Nebezpečné ovoce-524/4/220/40/60+5xSil-4/1-O
Flakónek-5-20/40/60+5xSil-4/1-O, sv. voda-nemrtví 2-11 zranění
Láhev (olej, voda ...)-5-15/30/45+3xSil-4/1-O, louže (d=3 sáhy)
Monagkon3002500200200/300/40048/5, min. vzdálenost 100 sáhů
Tebuchety
TypDostřelVáha proj.SílaRozptylŽivotyVáha závažíVýškaKadenceCenaDoba stav.
I20010018/5200042640007
II400100210/52100638500010
III600100312/522008310600014
IV800100414/523008412700021
Veškeré vysvětlení k hodnotám trbuchetů a některými níže nepopsaným termínům nepřímé střelby najdete v pravidlech.

Průměrná cena šípů je 1 st za toulec s deseti šípy, průměrná cena šipek do kuší je také 1 st za deset šipek (ovšem bez toulce). Stříbrné střelivo stojí 1 zl za deset kousků. Šípy váží po 2 mn, toulec 10 mn.

Všechny střelné zbraně mají OZ -2. Při útoku musí být postava od cíle vzdálena nejméně 2 sáhy.

*) Při boji si uživatel má této zbraně postih -4 ke všem hodům na útok. Tento postih se sníží (respektive zvýší) o 1 při každém výcviku, který s touto zbraní absolvuje. Po čtyřech výcvicích bojuje uživatel bez postihu, ale hodnoty se dále nezvyšují.

Verze 1.2.11
UP...

Zbraň

Ve sloupci Zbraň se k mému a určitě i vašemu překvapení nachází názvy zbraní. Uvedeny jsou zde i zbraně asterionské, u kterých je vyznačen jejich původ písmenem (A). Jinak vás ujišťuji, že se žádné tajné superschopnosti těchto zbraní z názvu nedozvíte. Později by měl být každý název odkazem k podrobnému popisu zbraně. Ale to opravdu později :).


Cena

Ceny jsou ve zlaťácích (pokud není uvedeno jinak) a měly by odpovídat cenám z pravidel 1.6. Platí také jedna důležitá věc, na kterou začínající PJ často zapomínají: " VŠECHNY CENY JSOU JEN ORIENTAČNÍ! ". Ceny u vzácných zbraní (obvyklost 6 a 7, X a Y) jsou většinou výrobní cenou, ale prodejní cena se může velmi lišit. Jinak si myslím, že není moc výhodné na zbraních šetřit - opravdu se vám to při souboji vrátí v podobě zkušeností, kvůli kterým vlastně bojujete, ne :)?


Váha (hmotnost)

Udává hmotnost zbraně, která je uvedena v "mincích" (1 mn = 20g). Střelná zbraň stačí většinou jen jedna, ale nesmíte zapomenout na dostatek střeliva. Alespoň 30-40 "kusů". Střelivo si v jeskyni nekoupíte a je lepší nést pár mincí navíc neuškodí (už mluvim jak Altaráci :).


Síla zbraně

Tato hodnota vypovídá o tom, jak obtížné je se trefit do nepřítele s danou zbraní. Pro pomalejší: "Čím větší je síla vaší zbraně, tím snáze se do nepřítele trefíte.".


Útočnost

Pokud zasáhnete, přičítá se hodnota útočnosti k výslednému zranění. Většinou platí, že čím je zbraň masivnější (třeba balista), tím má větší útočnost.


Dostřel

Velmi zajímavá hodnota, se kterou si jistě užijete několik zábavných zimních večerů, protože se skoro k ničemu nepotřebuje (respektive občas potřebuje, ale já na to dycky zapomenu). No tak čemu že to teda je... Dostřel se zapisuje malý/střední/velký v sázích. Když tedy chcete propíchnout skřetíkovi hlavu šípem (nebo flakónkem, to záleží na vás) jako v Pánovi Prstenů, tak vezměte vzdálenost od té obludky a (to je nuda, co?) srovnejte ji s vaším dostřelem a následně upravte vaše UČ podle následující tabulky:

VzdálenostZměna ÚČÚčinek
méně než 2 sáhy-Skřetík je moc blízko a tak vás umlátí třeba ušima.
více než 2 a méně než malý+1 k UČMáte solidní šanci skřetíka sejmout.
více než malý, méně než střední-Šance je trochu menší, ale pořád to jde.
více než stření, méně než velký-1 k UČStále ho ještě můžete trefit.
více než velký-Žádný skřet tu není.

Existují situace, při nichž lze pravidlo o střelbě z menší vzdálenosti než 2 sáhy porušit. O tom rozhoduje PJ.


Obvyklost

Hodnota, kterou jsem vymyslel já. Př: Postavy shání ve zbrojířství určitou zbraň. Líný PJ si hodí 1k6 a pokud je hod větší nebo rovna hodnotě obvyklosti, zbraň ve zbrojířství naleznou. Pokud postavy hledají v opravdu kvalitním a velkém obchodě/skladišti (např. královském nebo ve velkém městě), mohou si k hodu přičíst 1.

Čísla a písmena odpovídají těmto obvyklostem:
0 - Tuto zbraň nemusíte shánět, sama vám vyrostla. Je to totiž buď noha nebo ruka popř. hlava. Pokud tedy nebojujete ještě jinou končetinou a neschází vám výše jmenované, tak se o obvyklost 0 nemusíte starat.
1 - Velmi časté zbraně, které naleznete i v té nejodlehlejší osadě či vesnici. Ale taky jsou to s prominutím pěkný sráče.
2-3 - Základní zbraně; neměly by chybět v žádném, byť sebemenším obchodě se zbraněmi.
4-5 - Méně obvyklé zbraně, popř. modifikace základních. Sehnat je pochopitelně bude těžší, tedy nejlépe ve special-shopech a v trochu větších městech.
6-7 - Velmi neobvyklé zbraně, když už je seženete, tak za velmi tučný peníz a asi jen na velmi důležitých místech - hlavní město, zbrojnice královské gardy...
Y - Tato speciální kategorie neobsahuje zbraně zas tak vzácné, ale zbraně, které užívá pouze úzká skupina lidí. Sart je třeba zbraň, kterou používají subotamští mniši. Není zas tak neobvyklý, ale když ho chcete získat, musíte buď mnicha zabít nebo se jím stát. Tyto zbraně tedy lze v obchodě sehnat pouze ve výjimečných případech.
X - Skupina nejvzácnějších zbraní, které dnes již nikdo neumí vyrobit. Ať už je vyrobili Arvedané nebo jiná bájná (ale vyhynulá :)) rasa, bude obtížnost sehnání přiměřeně velká. Záleží na PJ co připustí.



Možná někoho napadne, proč by si dobrodruh kupoval zbraně ve zbrojířství (pro neznalé: zbrojířství = obchod se zbrojemi tedy brněními). A opravdu! Ve správném zbrojířství byste si zbraň neměli (respektive nemohli :) koupit. NO, je to jeden z mých odporných zlozvyků a nechce se mi to měnit. Naštěstí jsem natolik ohleduplný, že jsem vám to vůbec řekl.


UP...